Sportnytt

Allt för den idrottintresserade

Barmarksträning för ishockeyspelare

Är du offseason och ska satsa på bra barmarksträning för att bli bättre på isen? Smart! Redan nu har du blivit en lite bättre ishockeyspelare. Med barmarksträningen kommer du bli en mer hållbar och starkare spelare och du kommer snabbt märka vem som inte har lagt ner timmar i spåret på isen när säsongen kommer igång! Barmarksträningen går hand i hand med din isträning och kommer inte bara stärka din kropp på ett mångsidigt sätt, utan kommer också förebygga skador och se till att du kommer tillbaka väldigt mycket starkare än när du gick av isen vid säsongens slut.

Behåll inte din kondition, förbättra den istället!

Att konditionen är en viktig del att inte tappa utan snarare förbättra under barmarksträningen är en sak som är säker. Det finns en rad olika sätt att träna din kondition på, exempelvis: löpning, cykel, inlines och mycket annat. Du hittar inlines och annan bra off ice utrustning hos Sticksonline. Se till att köpa dig ett par riktigt bra skor för att inte dra på dig en onödig skada. Vill du hellre cykla? Kolla i din stad om du kan hyra en landsvägscykel som du kan ge dig ut och cykla på några timmar i veckan, kanske får du med dig polarna?

Behåll styrkan inte styrkan, bli istället starkare!

Att komma tillbaka starkare efter en off ice säsong är verkligen att rekommendera för att du inte ska chocka kroppen och musklerna när du sätter igång med den hårda isträningen. I din styrketräning bör det ingå spänstträning i form av mycket upphopp och snabbhetsövningar. Detta kommer hålla din kropp vaken och spänstig under hela säsongen. Se till att du tränar rätt muskler för just din position eller spelsätt. All träning är bra träning brukar man ju säga men smart träning är den bästa. Ta hjälp av din tränare för att få reda på vilka övningar just du behöver göra utöver exempelvis benböj och bålövningar.